Staffing as a Service

Staffing as a Service

Staffing as a Service is een samenwerkingsmodel op het gebied van flexibiliteit en arbeid tussen meerdere aangesloten (verschillende) werkgevers.

In de kern:

  1. Je beslist samen wat de stappen naar de toekomst zijn. Wanneer een overstap naar Staffing as a Service overeen is gekomen, stapt de werknemer over met hetzelfde contract, dezelfde arbeidsvoorwaarden.
  2. De begeleiding en doelstelling van deze “outplacement’ periode wordt vastgelegd. De werknemer kan worden gedetacheerd tijdelijk of voor een langere periode bij een werkgever die verbonden is aan dit concept of daarbuiten.

Voorbeelden uit de praktijk:

  • Iemand in vaste dienst wil zich verbreden. De huidige werkgever heeft geen ruimte, maar ziet de waarde op termijn. Wij nemen de medewerker over, zetten deze elders in en houden contact met de oorspronkelijke werkgever.
  • Zelfde voorwaarden, wij worden de werkgever. Is het moment daar om de werknemer weer terug te laten keren, dan draaien we de situatie weer om.
  • Het zou voor een medewerker goed zijn om even wat meer ervaring op te doen bij verschillende ondernemingen.
  • Minder werk beschikbaar voor een langere periode. Op deze manier worden medewerkers tijdelijk overgenomen, zelfde arbeidsvoorwaarden en contractvorm. Voor de benodigde uren worden ze ‘heringezet” en voor de resterende uren herplaatsen we hen bij een andere werkgever.

Daarnaast blijft het natuurlijk mogelijk om voor piek en ziek medewerkers in te huren. Om dit op te vangen brengen wij eigen mensen in de poel (contract medewerkers en ZZP-ers).

Voor wie?

Staffing as a Service is er voor organisaties die strategisch willen omgaan hun medewerkers.

  • MKB en (semi)publieke organisaties met 25–500 medewerkers
  • Organisaties waar het HR-beleid op ontwikkelen, behouden en doorstromen centraal zetten
  • Werkgevers die vooruit willen lopen op de nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Waarom kiezen voor Staffing as a Service?

  1. Unieke kans voor het behoudt van je eigen talent voor de regio en sector
  2. Je biedt medewerkers perspectief, met zekerheid
  3. Geen juridische haken en ogen
  4. Je maakt ruimte voor ontwikkeling en beweging
  5. Je bouwt aan een modern werkgeverschap

Het resultaat: een win-win voor werkgevers en medewerkers

Met ons concept behouden medewerkers een plek binnen een breed netwerk met ruimte om flexibel te bewegen, passend bij hun situatie en ambities. Werkgevers houden regie en creëren flexibiliteit zonder dat dit leidt tot juridische onzekerheden voor de organisatie of medewekers.

De verbinding tussen werkgever en medewerker blijft sterk, ook als iemand tijdelijk elders werkt. Zo bouw je samen aan duurzame arbeidsrelaties in een veranderende arbeidsmarkt.

Ons verdienmodel

Wij verdienen aan beweging, niet aan stilstand. Het model is helder en eerlijk, waarbij alle partijen winnen.

1. Tijdelijke overname & inzet

  • Jij betaalt een vergoeding voor administratieve afhandeling.
  • Je hoeft als werkgever geen transitie vergoeding te betalen omdat de werknemer (in overleg of op initiatief van de werknemer) overstapt.
  • De inlenende werkgever betaalt een marktconform uurtarief.
  • Studiekosten die nog verschuldigd zijn blijven staan bij de oude werkgever. Pas bij een overstap worden die verrekend.
  • Voordeel: medewerkers behouden perspectief, jij hebt flexibiliteit, en wij houden de regie en het overzicht. Dit past ook prima in een loopbaanplanning van de werknemer.

2. Terug naar de oude werkgever? Geen extra kosten

  • Keert een medewerker terug na een tijdelijke uitlening? Dan rekenen we vanzelfsprekend geen overnamevergoeding.

3. Overname door een andere werkgever:

  • De werknemer besluit toch over te stappen naar een andere werkgever:
    • Dan rekenen we een reguliere werving- en selectievergoeding door aan de werkgever die de werknemer overneemt.
    • Hiervan gaat 40% terug naar de oorspronkelijke werkgever als vergoeding voor (praktijk)opleiding en andere investeringen die gedaan zijn.

4. Opleiding & ontwikkeling geborgd

  • In de doelstelling worden ook eventuele opleidingen vastgelegd, die moeten worden gevolgd. Bijv voor een uiteindelijke nieuwe rol.
  • Medewerkers die via ons opleidingen volgen en daarna naar een andere werkgever gaan, verrekenen we die kosten met de nieuwe werkgever.         
  • Dat geldt ook voor studiekosten die nog openstaan bij de oude werkgever.
  • Voordeel: geen belemmering voor werkgevers om te blijven investeren in ontwikkeling, waar de medewerker ook werkt.

5. Langdurige inzet

  • Bij een overname geldt de afspraak dat de medewerker minimaal één jaar blijft bij de nieuwe werkgever.
  • Voordeel: zekerheid en stabiliteit voor alle partijen.

Procedure

1

Start met uw aanvraag

Neem contact met ons op en deel uw specifieke behoeften. Tijdens een intakegesprek gaan we dieper in op de positie, vereiste kennis en vaardigheden, werkzaamheden, de bedrijfscultuur, wensen en verwachtingen.

2

Selectie en screening

We starten direct met de zoektocht naar de perfecte match voor uw team. Dit doen we door ons netwerk te raadplegen, actieve sourcing en marketing activiteiten.

3

Match en start

Wanneer we een match gevonden hebben, plannen we een kennismakingsgesprek met u en de kandidaat in. Afhankelijk van dit gesprek wordt een tweede gesprek ingepland of volgt een arbeidsvoorwaardengesprek.

Referenties

Bij personele capaciteitsvraagstukken schakel ik regelmatig The AdminPeople in. Ze reageren snel, denken proactief mee en nemen de opdracht serieus. Ze presenteren alleen kandidaten als ze er zelf achter staan en durven creatieve risico's te nemen, wat verrassende oplossingen oplevert.
Michel Michon
Manager bedrijfsvoering
Oplossingsgericht
Pro-actief
Expertise
The AdminPeople are capable of analyzing problems instantly and coming up with workable solutions in no time. They can visualize the entire process from problem to solution, almost like picturing the entire flowchart. I've never met anyone who can think this quickly without jumping to conclusions.
Steven Cornand
Partner BDO Interim Management
Resultaatgericht
Uitstekende begeleiding
SNA certificering

Kennismaken?

Heb je vragen, opmerkingen, of wil je weten hoe wij jouw organisatie verder kunnen helpen? Vul het formulier in of bel ons op 0348-490006 voor meer informatie of om een vrijblijvende, persoonlijke afspraak te maken.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.