Privacy statement – cookies
Als je ervoor kiest om ons vrijwillig informatie te verschaffen, zullen wij deze informatie gebruiken in overeenstemming met ons Privacybeleid. Wat dat inhoudt, leggen we hieronder uit. Je persoonsgegevens worden door The AdminPeople BV met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd, conform de eisen van de wet.
Cookies
Over het algemeen kan onze website bezocht worden zonder dat jouw persoonsgegevens aan ons worden doorgegeven. Evenals veel andere websites verzamelt onze website wel automatisch bepaalde niet-identificeerbare informatie over de gebruikers van de website, zoals bijvoorbeeld het Internet Protocol (IP)- adres van je computer, het IP-adres van je Internet Service Provider, datum en tijd van toegang tot de website, het internetadres van de website vanwaar je rechtstreeks bent doorgelinkt naar onze website, het besturingssysteem dat je gebruikt, de onderdelen van de website die je bezoekt, de pagina’s van de website die je hebt bezocht en de informatie die je hebt bekeken, informatie over het type apparaat wat je gebruikt voor je bezoek aan de site, de geo locatie waar je je bevindt en het materiaal dat je opstuurt of downloadt van de website. Deze technische informatie wordt gebruikt voor het beheer van de website, door de systeembeheerder en om de website en het gebruik ervan te verbeteren. Deze technische gegevens mogen aan derden worden doorgegeven en kunnen permanent worden opgeslagen voor toekomstig gebruik.
Wanneer verzamelen wij je persoonsgegevens
Wij verzamelen je gegevens vanaf het moment dat je jouw gegevens invult of achterlaat op onze website of via mail aan ons toestuurt om door ons bemiddeld te worden. Wij verzamelen en verwerken je gegevens t.b.v. arbeidsbemiddeling, zoals uitzenden, detachering, payroll, werving en selectie en daaraan gerelateerde dienstverlening. We gebruiken deze gegevens om:
- Je geschiktheid en beschikbaarheid te kunnen beoordelen in verband met bemiddeling naar vast of tijdelijk werk dan wel een opdracht, waarbij ook gebruik gemaakt kan worden van testresultaten, referentiechecks, social media etc. ;
- Een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met je aan te gaan en te onderhouden en hiervoor de relevante administratie uit te voeren;
- Een opdracht bij de opdrachtgever te kunnen vastleggen in een overeenkomst met de opdrachtgever en de overeenkomst met de opdrachtgever te onderhouden en na te komen;
- Kwaliteitsdoeleinden zoals certificering en subsidies, premiekortingen e.d. aan te vragen;
- Een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met je aangaan, voor naleving van wet- en regelgeving, waaronder maar niet beperkt tot identificatie, arbeidswetgeving, fiscale- en sociale zekerheidswetgeving, bestrijding van fraude en nationale en internationale sanctiewetgeving.
Welke persoonsgegevens verzamelen wij van je?
We verwerken de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening; een deel van deze gegevens is verplicht om gebruik te kunnen maken van onze dienstverlening. Aanvullende gegevens kunnen wenselijk zijn om de dienstverlening beter te kunnen afstemmen op je wensen en kwaliteiten of om te voldoen aan meer specifieke vragen of verplichtingen vanuit opdrachtgevers. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid en relevantie van de gegevens die je verstrekt.
Meer specifiek gaat het om – onder andere – de volgende (documenten met) persoonsgegevens:
Bij inschrijving:
- NAW gegevens, e-mailadres en andere contactgegevens;
- Curriculum Vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring;
- Gegevens over trainingen en opleidingen en/of testen die je zelf of via ons hebt gevolgd of gedaan;
- Gegevens over beschikbaarheid en verlof;
- Andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van je geschiktheid zoals bijvoorbeeld referenties en getuigschriften.
Op het moment dat je voor The AdminPeople BV kunt gaan werken/werkt/hebt gewerkt:
- Nationaliteit, BSN-nummer, ID bewijs, werkvergunning;
- Overige gegevens die gerelateerd zijn aan de personeels-, salaris- en verzuimregistratie.
Met wie kunnen wij je persoonsgegevens (kandidaten, flexwerkers, zzp’ers) delen?
The AdminPeople BV kan je persoonsgegevens doorgeven aan andere The AdminPeople BV entiteiten, haar opdrachtgevers, onderaannemers (bijvoorbeeld gegevensbewerkers) die namens haar diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, leveranciers, overheidsinstanties en andere zakelijke relaties. En in alle overige gevallen waarin wij hiertoe kunnen worden verplicht, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of een gerechtelijk vonnis.
Hoe lang bewaren wij je persoonsgegevens?
De bewaartermijnen die wij hanteren, zijn afhankelijk van de toepasselijke wettelijke bewaartermijnen.
Kandidaten (indien je (nog) niet voor The AdminPeople BV hebt gewerkt)?
Je bemiddelingsgegevens (CV, werkervaring, opleiding, testresultaten e.d.) zijn beschikbaar tot twee jaar na het laatste contact als je niet voor The AdminPeople BV hebt gewerkt. Je krijgt zowel een jaar na het laatste contact als twee jaar na het laatste contact een bericht van ons dat je bij ons staat ingeschreven.
Als je niet meer bemiddeld wilt worden, kun je jezelf uitschrijven via de website. Je wordt dan niet meer benaderd en bemiddeld door The AdminPeople BV. Je persoonsgegevens zijn nog drie kalendermaanden beschikbaar in een afgeschermde omgeving (bij werving en selectie is deze periode zeven maanden in verband met claimrisico’s). In deze afgeschermde omgeving zijn je gegevens enkel beschikbaar voor The AdminPeople BV onder strikte voorwaarden overeenkomstig de daarvoor gestelde doelen en termijnen. Na afloop van genoemde termijnen worden je gegevens definitief verwijderd.
Als je voor The AdminPeople BV werkt/hebt gewerkt
Je persoonsgegevens zijn beschikbaar tot twee jaar na einde dienstverband. Bepaalde persoonsgegevens zijn ten behoeve van bijvoorbeeld claims, audits en fiscale verplichtingen langer beschikbaar voor The AdminPeople BV. We hanteren hiervoor de wettelijke termijnen.
Als je niet meer bemiddeld wilt worden, dan kun je dit aangeven. Je wordt niet meer benaderd en bemiddeld door The AdminPeople BV. Je persoonsgegevens worden in dat geval na twee jaar gearchiveerd in een afgeschermde omgeving. Je persoonsgegevens zijn dan enkel beschikbaar voor The AdminPeople BV onder strikte voorwaarden overeenkomstig de daarvoor toepasselijke doelen en termijnen.
Persoonsgegevens van zakelijke relaties
(contactgegevens van medewerkers van opdrachtgevers, leveranciers, verkopers, referenten en elke andere instantie waarmee wij een zakelijke relatie onderhouden)
The AdminPeople BV verwerkt de persoonsgegevens van betrokkenen die werkzaam zijn voor ondernemingen waarmee wij zaken doen (1) voor het doen van aanbiedingen voor en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten en (2) een zakelijke relatie te onderhouden en (3) een opdrachtovereenkomst te sluiten en te onderhouden.
We verwerken onder andere de volgende persoonsgegevens van zakelijke relaties:
Namen, contactgegevens en functies van contactpersonen. The AdminPeople BV kan de van haar zakelijke relaties verkregen persoonsgegevens doorgeven indien dit nodig is ter verwezenlijking van de doelstellingen van de zakenrelatie dan wel ten behoeve van de bemiddeling. Deze gegevens kunnen worden doorgegeven aan andere aan The AdminPeople BV gelieerde entiteiten, aan sollicitanten of kandidaten, zakenpartners en onderaannemers (bv gegevensbewerkers) die namens haar diensten verlenen, en in alle overige gevallen waarin The AdminPeople BV hiertoe verplicht kan worden, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of rechterlijk vonnis. Persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven buiten Nederland. The AdminPeople BV heeft de nodige maatregelen getroffen om te verzekeren dat alle doorgegeven persoonsgegevens adequaat worden beschermd.
Inzage en/of wijzigen gegevens
Voor kandidaten, flexwerkers, zzp’ers en zakelijke relaties: Als je je eigen account (Mijn The AdminPeople BV) hebt, heb je inzage in een groot deel van de over jou geregistreerde persoonsgegevens. Je kunt zelf op elk gewenst moment een aantal gegevens wijzigen zoals het doorvoeren van aanpassingen in jouw CV of accountgegevens.
Als je inzage wenst in je totale persoonsgegevensverwerking en/of gegevens wilt wijzigen of verwijderen die je zelf niet kunt aanpassen, kun je contact opnemen met je contactpersoon bij The AdminPeople BV.
Beveiliging
The AdminPeople BV doet er alles aan om jouw persoonsgegevens optimaal te beveiligen tegen onrechtmatig gebruik. Wij doen dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen. Bijvoorbeeld: alleen geautoriseerden hebben toegang tot de gegevens. Indien en voor zover gegevens worden verstrekt aan gegevensbewerkers die namens haar diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, is The AdminPeople BV met hen overeengekomen dat zij de persoonsgegevens eveneens optimaal beveiligen.